Laatste ontwikkelingen.

29 juni 2021: Het verdekte station vordert.

Regio Noord Oost heeft in juni de werkzaamheden aan de baan weer volledig opgestart.
Zo is Arjin verder gegaan met het maken van de hoogbouw met rails erop die aansluit aan de hoogbak met de waterval. Dat is de noodzakelijke uitloop voor de trein op de boogbrug. Er is ballast aangebracht op de rails in het ondergrondse station en er is proefverlichting opgehangen boven de perrons. Het licht is altijd gedimd en bij binnenkomst t/m het vertrek van een trein wordt het licht helder aan te sturen met ITrain en met techniek van Maurice.
Cees is bezig met het maken van messing ophangportalen voor de bovenleiding in het tunnelstation.

15 maart 2021: Nieuwe overwegbomen bij Bf Grüsch.

  • Met enig geweld zijn begin december de oude Buschbomen verwijderd. Ze waren kapot, versleten of deden het niet goed meer. Het ontstane gat is opgevuld met tweecomponentenlijm zodat er na uitharding in geboord, gespijkerd enz. kan worden. Vervolgens zijn de Microscalebomen van allemaal verschillende lengtes uitgemeten, de plek afgetekend, gaten geboord, de bomen uitgelijnd en met houtlijm vastgeplakt. De foto’s tonen de geopende en de gesloten toestand. Maurice gaat aan de gang om de aandrijving onder de bakken te plaatsen zodat ze vloeiend open en dicht gaan.

Camping met zwemvijver.

  • Onder de bezielende leiding van Ad de Vries is onder de boogbrug een camping met zwemvijver gemaakt. De eerste gasten hebben al in de vijver genoten van het frisse water dat afkomstig is van de achterliggende rotswand.

  • Op 7 november heeft de regio met een tiental leden een videovergadering gehouden om de voortgang van de baan te bespreken en hoe we de “erfenis” van Bloemendaal te gelde gaan maken.