Nieuwbouw station Untervaz |
Zoals eerder aangegeven was de keerlus annex opstelsporen aan vervanging toe.
Één van onze regioleden heeft een ontwerp gemaakt voor een compleet nieuwe benadering van modulenbakken.
In 2016 is gestart met de bouw van dit systeem. |
De onderdelen A en B zijn rolkasten die een basishoogte hebben van 102 cm, gelijk aan de hoogte van de overige modulenbakken. De rolkasten hebben een koppeling met de modulenbakken C, waarop tevens het opstelsporenstation (incl keerlus) is gemonteerd. De modulenbakken D kunnen worden uitgewisseld met andere modulenbakken uit onze eigen voorraad of nieuwe bakken, die door leden zijn of nog worden gemaakt (in privé of op de club). Op dit moment wordt uitgegaan van een lengte van 3 meter voor het onderdeel D (een normaal station). Op de bakken A en B is een boogspoor gemaakt, zodat er kan worden rondgereden. Op bak A zijn tevens een tweetal pendelsporen aangebracht. Op bak B is een uitrijmogelijkheid naar rechts gemaakt, waaraan we in een volgende fase een aantal nieuwe modulenbakken gaan koppelen, die vervolgens weer worden gekoppeld aan de bestaande Grüsch- en Seewisbaan. |
De rolbakken hebben tevens een opbergmogelijkheid om enerzijds tijdens het transport naar presentaties, de bakken C in op te slaan. Ook rolkast B heeft opbergruimte voor losse mee te nemen spullen. |
Bovenop de rolkasten A en B komen twee bakken (op elkaar gestapeld), waarop scenery wordt uitgewerkt.
Op rolkast A wordt gewerkt aan een wijngaard, terwijl op rolkast B de Hammetschwandlift (Bürgenstock
aan het Vierwoudstedenmeer) wordt gerealiseerd. |